Red Social Online para los abogados
DOI:
https://doi.org/10.36796/biolex.v5i0.112Keywords:
Modelo de red social, RedesAbstract
SUMARIO: I. Resumen. II. Introducción. III. Objetivos Generales. IV. Objetivos Específicos. V. Antecedentes VI. Justificación. VII. Relevancia. VIII. Metas. IX. Retos. X. Diseño. XI. Viabilidad. XII. Formación de Recursos Humanos. XIII. Conclusiones. XIV. Bibliografía. XV. Anexos.
Downloads
References
BRUNNER, JOSÉ Joaquín. Globalización y el futuro de la educación. Tendencias, desafíos y estrategias. Seminario sobre prospectiva de la educación en la región de América Latina y el Caribe. UNESCO. Santiago de Chile.(2000).
GARIJO, F. Tecnología de Agentes: Experiencias y perspectivas para el desarrollo de nuevos servicios y aplicaciones .Boletín No. 24, PP.: 1-9. (2002).
DUART, JOSEPM. Internet, redes sociales y educación. RU&SC. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, Vol. 6, Núm. 1, marzo, 2. Universitat Oberta de Catalunya Catalunya, España,(2009).
GALLEGO DOMINGO José. y ALONSO.CATALINA María. Cuestionario de Redes Sociales para el Aprendizaje (CRESAP). 6.-Universidad de Education a Distancia (UNED). Madrid, España, (2010).
HARGITTAI, E., Whose space? Differences among users and non-users of social network sites. Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 13 (1).2007. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2007.00396.x
HERRINGTON, A. y HERRINGTON, J. Authentic learning environments in higher education. Hershey, PA: Information Science Publishing. (Eds). 2005. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-59140-594-8
VAN ALSENOY, B., Ballet J., Kuczerawy, A., Dumortier, J., Social networks and web 2.0: are users also bound by data protection regulations?, en Identity in the information society, Vol. 2(1), Pp. 65-79. 2009. DOI: https://doi.org/10.1007/s12394-009-0017-3
WOOLDRIDGE, M., Jennings, N.R" Intelligent Agents: Theory and Practice." Knowledge Engineering Review, Vol. 10, No. 2, pp: 115-152. 1995. DOI: https://doi.org/10.1017/S0269888900008122
SIMÕES, LUIS;BORGES GOUVEIA, Luis “Web 2.0 and Higher Education Pedagogical Implications”. Proceedings of the 4th International Barcelona Conference on Higher Education, Vol. 12. Knowledge technologies for social transformation.Barcelona: GUNI. 2008
UNESCO “Conferencia Mundial sobre la Educación Superior. La nueva dinámica de la educación superior y la investigación para el cambio social y el desarrollo” Sede UNESCO. Documento. Paris, 2009.
XV. ANEXOS
Instrumento. CRESAP. Nuevas Tecnologías y Redes Sociales. Rediseñado por Adrià Velia González, Guadalupe Aleida Valenzuela Miranda, Adolfo Castillo, Edgar González Bello, y Domingo Gallego. (2010) Ver en: https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dERaTU9jUUNySnRZNEpob1RtUHUwWlE6MQ Fecha e consulta: 07/febrero/2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
You are free to:
Share - copy and redistribute the material in any medium or format.
The licensor may not revoke these freedoms as long as you follow the terms of the license
Under the following terms:
Attribution - You must give proper credit, provide a link to the license, and indicate if changes have been made. You may do so in any reasonable manner, but not in such a way as to suggest that you or your use is supported by the licensor.
NonCommercial - You may not use the material for commercial purposes.
NoDerivatives - If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.