SIVEA-UNISON Platform, as an intervening ICT tool in realizing the Human Right to quality inclusive and equitable education for all

Authors

  • Adria Velia González Beltrones Universidad de Sonora
  • Rafael Ramírez Villaescusa Universidad de Sonora
  • María del Carmen Morales Tostado Universidad de Sonora
  • Hermes Ruiz Paredes Estudiante de Doctorado en Administración Pública Instituto Sonorense de Administración Pública ISAPAC

DOI:

https://doi.org/10.36796/biolex.v20i0.147

Keywords:

Inclusive and equitable quality education, University, Government and society, Alliances

Abstract

In this document It is proposed that through a Strategic Plan the University of Sonora UNISON combine its Human Capital and its Material Resources specifically the ICT Tool (sivea platform) in accordance with the expanded framework of the World Education Agenda 2030, to contribute permanently with the Mexican State to the objective of specifying --- if the experience in the remaining 31 states is repeated --- the human right to quality inclusive and equitable education for all and Mexico's UNESCO commitment in a timely manner.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agenda Mundial Educación 2030[en línea]Disponible en:
https://es.unesco.org/themes/liderar-agenda-mundial-educacion-2030
Clark.,R., “Reconsidering Research on Learning from Media”. Review of Educational Research, 53, (4). 1983
Comisión Nacional de Derechos Humanos, Los principios de universalidad, interdependencia, indivisibilidad y progresividad de los derechos humanos,
Ed., CNDH México, 2018
Diario Oficial de la Federación DOF, Primera Sección,Jueves 30 de mayo de 2019, Coordinación de Administración del Organismo Público Descentralizado a que se refiere la fracción IX del Artículo 3o. de la CPEUM
Gámez, J., Evaluación del programa SIBAL como alternativa innovadora en la educación media superior. Tesis de Maestría no publicada. Universidad del
Valle de México Maestro en Educación,2010
García, L., La educación a distancia: de la teoría a la práctica. Barcelona, España, Editoral Ariel,2001.
Garrison, D. R., Understanding Distance Education: A Framework for the Future. London: Routledge,1989
Instituto Nacional para la Evaluación de la Educación INEE, Derecho a la Educación en México. Informe 2009, Ed.INEE,México 2010
_______ Derecho a la Educación en México. Informe 2019, Ed.INEE,México 2019
_______Plataforma temporal que se conserva como un archivo histórico de las actividades del INEE [en línea]Disponible en: https://www.inee.edu.mx
Instituto Nacional de Estadística y Geografía INEGI, Perfil Sociodemográfico. II Conteo de Población y Vivienda México2005.,
González Beltrones,A.V. et al, Plataformas virtuales de aprendizaje y gestión académica: SIBAL, y SIVEA, Herramientas de sustentabilidad en su
utilización presencial y a distancia Estudio de Caso: Programa de Preparatoria COBACH - Programa de Licenciatura en Derecho UNISON, en Memorias del XVIII Congreso Internacional de Tecnologías para la Educación y el Conocimiento y V de Pizarra Digital: Interculturalidad, Estrategias y
Tecnologías, Madrid, España, 26, 27, 28 y 29 de Junio de 2013. Político mx, de 18 de marzo de 2019, Nueva reforma educativa AMLO: adiós a INEE
y a castigos para maestros 2019 [en línea] Disponible en :
https://politico.mx/minuta-politica/minuta-politica-congreso/nueva-reformaeducativa-amlo-adiós-inee-y-castigos-para-maestros/

Published

2019-06-30

How to Cite

González Beltrones, A. V., Ramírez Villaescusa, R., Morales Tostado, M. del C. ., & Ruiz Paredes, H. (2019). SIVEA-UNISON Platform, as an intervening ICT tool in realizing the Human Right to quality inclusive and equitable education for all. BIOLEX, 11(20 ene-jun), 41–58. https://doi.org/10.36796/biolex.v20i0.147

Metrics

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>